Cerita lailatulqadar | ceritawan.com
Aku dan Duniaku

Cerita lailatulqadar

BAWAH UMUR & BELUM KAHWIN, SILA JANGAN KLIK

Sebuah Kisah Lailatul qadar dari Internet. Untuk renungan bersama…

20120812-190133.jpg

Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid ” kata Abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.

Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib.

Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

” Kenapa? ” tanya Abah.

IKLAN

” Lailatuqadar ” kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

“Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid? ”

Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

” Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor.. pasal tu kubah tu dorg angkat letak kat tanah laa, ” sambung Abah separa geram.

Kuang… Kuang… Kuang… Jangan marah… :)

BAWAH UMUR & BELUM KAHWIN, SILA JANGAN KLIK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog ni takde chat room... Tempat komen ada.. jom chit-chat kat bawah.. :)

comments

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

IKLAN

Facebook

Archives

Kategori