Senarai semak daki gunung

Tak sangka pulak, ramai juga orang duk menggoogle senarai semak untuk mendaki gunung.. Nak naik gunung ni memang memerlukan senarai penting dan perlu di bawa. Bergantung kepada berapa hari kita nak masuk hutan tu.. Lagi lama, lagi banyak la barang yang perlu. Paling lama aku naik gunung masa panjat Gunung Kinabalu pada tahun 2011 yang lalu. Yang paling penting nak panjat Gunung Kinabalu ialah:
1. Baju sejuk yang tebal,
2. Warmer,
3. Sarung tangan ( sarung tangan gaul simen) 2-3 pasang,
4. Lampu kepala,

5. Makanan tenaga tambahan ( power gel/ energy gel),
6. Topi penutup kepala,
7. Baju hujan,
8. Botol air kecil cukup. 500 ml pun cukup sebab sumber air banyak.
9. Sarung tangan kalis air
10. Tongkat
11. Dan yang paling penting camera..

20120322-134656.jpg

Gambar Gunung Kinabalu Part 1

Gambar Gunung Kinabalu Part 2

Gambar Gunung Kinabalu Part 3

Gambar Gunung Kinabalu Part 4

Gambar Gunung Nuang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Comments

  1. wandin wandin
    March 22, 2012    

    Test test ..

  2. March 24, 2012    

    nak test jugak

    • wandin wandin
      March 24, 2012    

      Sibuk la mu ni. Guna emel hok sama dgn mu guna kat skalamdamai.com tu baru tubik mula mu cam aku ni..

  3. April 2, 2012    

    hooo…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

IKLAN