Posts tagged penyakit hfm

Alhamdulillah… sihat semuanya mereka

image

Minggu lepas, dua-dua hero aku tak sihat…

mula-mula demam… pastu timbul bintik-bintik kat tangan ngan kaki. Ingatkan kena campak atau chicken pox… rupa-rupanya kena HFM atau pun penyakit tangan, kaki dan mulut…. tapi alhamdulillah tak teruk, tak sempat naik kat mulut, semua bintik-bintik tu dah surut…

Menurut doktor, kalau setakat naik kat tangan ngan kaki ok lagi, jangan naik kat mulut je. Kalau naik kat mulut memang teruk, budak-budak akan jadi hilang selera makan sebab sukar untuk makan atau pun minum.. kalau dah merebak ke mulut, memang kena masuk hospital la… syukur Alhamdulillah itu tak berlaku…

Ni info tentang penyakit ni…

READ MORE »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN