Posts tagged sembang-sembang

Sembang-sembang tugas guru

Ada segelintir ibu bapa atau mungkin yang belum menjadi ibu atau bapa mempersoalkan peranan guru.  JOMMMM ….  layan sembang orang kampong.. baru kita tahu siapa sebenarnya sape CIKGU tu…

A : Ehhhh…. Anak sape yang duk menangis dari td tu..?

B : Anak cikgu Peah… kenapa…?

A : Kesian budak tu, mak dia tak ada ke…?

B : Mak dia pergi sekolah, anak yang kecik tu suami dia la yang tengok2

kan……

A : Biar betull…. Malam-malam macam ni pon pegi skolah jugak…?

B : Yea lah… anak orang lain nak exam dia pulak yang bertungkus lumus…

biasanya buat kelas tambahan la tuuuu…. Pastu sembahyang hajat pulak

untuk anak-anak muridnya.

A : Tapi cikgu balik awal kan….?

B : Balik awal? Isshh….. kalau cikgu balik awal, kenapa anak aku petang baru

balik…? Tak kan lah anak aku belajar dengan tukang kebun sekolah kot…?

A : Maksudnya cikgu pun balik lewat petang jugak la ehhhh…? READ MORE »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN