Posts tagged ucapan merdeka kali ke-55

Merdeka 55 tahun sudah..

image

Janji ditepati.. semua dah tahu itu adalah tema sambutan Hari Kemerdekaan untuk tahun 2012 ni. Kalau ditengok pada tema- tema sebelum ni, tema tahun ni paling”menarik” hingga pelbagai isu timbul… dari temanya… logonya.. hinggalah lagu tema merdeka tu sendiri..

Kenapa jadi macam ni ye?? Kalau dulu, masuk bulan Ogos je, dah banyak kereta, lori, motorsikal… hatta basikal pun diletakkan Jalur Gemilang… rasa la jugak bahang sambutan hari kemerdekaan… tapi tahun ni, semua jadi hambar… sekarang jangan kata kat basikal, kat kereta pun susah nak tengok Jalur Gemilang dikibarkan… kalau nak tengok bendera banyak, pegi je ke sekolah, bangunan-bangunan kerajaan… kat situ memang banyak..

READ MORE »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN